
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τα παιδιά της Ελληνογαλλικής Σχολής Ουρσουλινών
Το δεύτερο Σαββατοκύριακο του Μαΐου μαθητές/μαθήτριες που φοιτούν στην Ε’ τάξη του
Δημοτικού της Ελληνογαλλικής Σχολής Ουρσουλινών Αμαρουσίου και οι συνοδεύοντες
εκπαιδευτικοί, είχαν την ευκαιρία στο πλαίσιο της σχολικής τους εκδρομής στην Τήνο να
απολαύσουν ένα πρωινό γεμάτο από εκπαιδευτικές δραστηριότητες παράλληλα με τη βιωματική
γνωριμία της ίδρυσης και της ιστορικής διαδρομής του σχολείου τους πριν αυτό μετεγκατασταθεί
στην Αττική.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τους μαθητές και τις μαθήτριες της Ε’ τάξης σχεδίασαν και
υλοποίησαν οι: Μαρκησία Αρμάου (φωτογράφος), Λίλα Βιδάλη (θεατρολόγος),
Παπαγιαννοπούλου Φραντζέσκα (εκπαιδευτικός). Λύνοντας μια σειρά από γρίφους και φέρνοντας
εις πέρας μια σειρά από αποστολές τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στους χώρους του
συγκροτήματος της πρώην Μονής και Σχολής των Ουρσουλινών, τις πρώην αίθουσες διδασκαλίας
και τα πολιτιστικά αντικείμενά της που μαρτυρούν ακόμη σήμερα το γεγονός ότι υπήρξε μια
«κοινωνία της εκπαίδευσης» όπως χαρακτηριστικά λέγεται.
Τα κοστούμια που έραβαν οι μαθήτριες για τις θεατρικές τους παραστάσεις, οι αργαλειοί με
τους οποίους ύφαιναν τα υφάσματα, οι φωτογραφικές μηχανές εκείνης της εποχής, τα πινέλα, οι
μπογιές, οι ξύλινες παλέτες, τα κάρβουνα, τα γαλλικά βιβλία, τα σχέδια των μαθητριών του τότε με
προσωπογραφίες, τοπία, κήπους όλα παρμένα από μια παλιά εποχή έγιναν αφορμή για εξερεύνηση
και παιχνίδι στο σήμερα κι ακόμη πηγή έμπνευσης για ερμηνείες και δημιουργίες των παιδιών –
επισκεπτών.



Με δεδομένο ότι η πρώην Μονή είναι ένας χώρος που συνδέεται άρρηκτα με το σχολείο που
τα ίδια τα παιδιά που έλαβαν μέρος φοιτούν, σκοπός του ήταν να τους δοθεί η ευκαιρία να
εντοπίσουν κοινά σημεία, ομοιότητες και διαφορές με το δικό τους σχολείο και μέσα από αυτή τη
διαδικασία να γεφυρώσουν το χθες με το σήμερα, το τότε σχολείο Ουρσουλινών της Τήνου με αυτό
του τώρα της Αθήνας, του σχολείου τους, συνειδητοποιώντας την πορεία του στον χρόνο, την
ιστορική του αξία αλλά και την διαχρονική σπουδαιότητα του δικαιώματος στην ποιοτική εκπαίδευση
για όλα τα παιδιά.